2021/1106 E.  ,  2021/2686 K.

MAHKEMESİ : Balıkesir 1. Asliye Hukuk Mahkemesi

Dosyanın incelenmesinde mahkemece davanın kabulüne karar verildiği, davalı ... Yağ ve Emek Yem San Tic.AŞ vekili, tarafından hükmün istinaf edildiği, Bölge Adliye Mahkemesince istinaf talebinin reddine karar verildiği, hükmün de davalı 3. kişi ... Yağ ve Emek Yem San Tic.AŞ vekili tarafından temyiz edildiği anlaşılmıştır.
1- Nisbi harca tabi davalarda temyiz eden davalıların ilam harcının 1/4'ünü peşin olarak yatırması gerekir (10.05.1965 gün ve 1/1 sayılı İçtihatı Birleştirme Kararı). Dosya içerisinde davalı ... Yağ ve Emek Yem San Tic.AŞ vekilinin maktu harç yatırdığı ancak nispi temyiz harcını yatırmadığı anlaşılmaktadır. Bu durumda davalı ... Yağ ve Emek Yem San Tic.AŞ vekiline nispi temyiz harcını yatırması için HUMK'un 434. maddesi uyarınca mehil verilmesi, süresi içinde harç ikmal edildiği takdirde dosyanın temyiz incelemesi yapılmak üzere geri gönderilmesi, süresi içinde harç yatırılmadığı takdirde kararın davalı ... Yağ ve Emek Yem San Tic.AŞ yönünden temyiz edilmemiş sayılmasına karar verilmesi ,
2- Eksik harcın tamamlanması halinde; mahkeme kaleminden ve ilgililerinden dosya numaraları öğrenilerek, dosya içerisinde tefrik edilip sonra dosyadan ayrılmasına karar verilen Halk Bankası AŞ, Yapı Kredi Bankası AŞ tarafından dava konusu tasarruflar ile ilgili açılan tasarrufun iptali davalarının aslının veya onaylı eksiksiz örneğinin(Dosyalar karara çıkmış ise kesinleşme şerhli karar örneklerinin de temin edilerek) ilgili yerden talep edilerek dosya arasına alındıktan sonra gönderilmek üzere dosyanın yerel mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE, 09.06.2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

17 Ağustos 2021 Salı